Toneelgroep Maastricht brengt met BV Vastgoed een hedendaagse bewerking van David Mamet’s verfilmde klassieker Glengarry Glen Ross. In deze zwarte komedie strijden mensen wanhopig voor hun baan en bestaan in een wereld die draait om geld. Met in de topcast o.a. Mark Rietman, Wendell Jaspers en Hanne Arendzen.
Op het makelaarskantoor BV Vastgoed worden de medewerkers door de directie onderworpen aan een verkoopwedstrijd. De twee beste verkopers krijgen een bonus, de rest wordt ontslagen. Dit zorgt ervoor dat er een strijd ontstaat waarin alleen de sterkste overleeft. In scherpe, geestige dialogen schetst Mamet een wanhopige arena van mensen die worden gedwongen winnaars te zijn ten koste van verliezers. Het toneelstuk werd bekroond met de Pulitzer Prize en ontving lovende recensies.
Na de theaterhits Au…
Toneelgroep Maastricht brengt met BV Vastgoed een hedendaagse bewerking van David Mamet’s verfilmde klassieker Glengarry Glen Ross. In deze zwarte komedie strijden mensen wanhopig voor hun baan en bestaan in een wereld die draait om geld. Met in de topcast o.a. Mark Rietman, Wendell Jaspers en Hanne Arendzen.
Op het makelaarskantoor BV Vastgoed worden de medewerkers door de directie onderworpen aan een verkoopwedstrijd. De twee beste verkopers krijgen een bonus, de rest wordt ontslagen. Dit zorgt ervoor dat er een strijd ontstaat waarin alleen de sterkste overleeft. In scherpe, geestige dialogen schetst Mamet een wanhopige arena van mensen die worden gedwongen winnaars te zijn ten koste van verliezers. Het toneelstuk werd bekroond met de Pulitzer Prize en ontving lovende recensies.
Na de theaterhits Augustus: Oklahoma (2024) en De Kersentuin (2023) regisseert Michel Sluysmans opnieuw een moderne interpretatie van een bekende toneelklassieker. Mamet schreef zijn stuk in 1982, aan het begin van het neoliberale tijdperk. Meer dan 40 jaar later loopt dat tijdperk op zijn laatste benen. In de vertaling van Jibbe Willems wordt BV Vastgoed een hilarisch en droefgeestig portret van mensen die vastzitten in een wereld die ze zelf hebben helpen creëren. Een eenzame wereld die draait om geld, een lege wereld waarin egoïsme wordt beschouwd als een voorwaarde voor succes en altruïsme als een zwakte. Want wie niet eet, die wordt gegeten.