Het Rotterdamse viertal Dawn Brothers live zien staat gelijk aan vakmanschap bewonderen. Een makelij van stijlen als folkrock, blues en soul waar je geen speld tussen kunt krijgen. Met referentiekaders als Creedance Clearwater Revival, The Band en The Rolling Stones maken Dawn Brothers geluiden uit het gouden tijdperk van rock & roll op een urgente en vooruitstrevende manier.
Enkele jaren geleden werkten ze met DeWolff samen aan hun project ‘Double Cream’ …
Het Rotterdamse viertal Dawn Brothers live zien staat gelijk aan vakmanschap bewonderen. Een makelij van stijlen als folkrock, blues en soul waar je geen speld tussen kunt krijgen. Met referentiekaders als Creedance Clearwater Revival, The Band en The Rolling Stones maken Dawn Brothers geluiden uit het gouden tijdperk van rock & roll op een urgente en vooruitstrevende manier.
Enkele jaren geleden werkten ze met DeWolff samen aan hun project ‘Double Cream’ maar op eigen kracht zetten ze vol door met een nieuwe album welke zal verschijnen op Excelsior Recordings. De titel is ‘Cry Alone’ en verschijnt op 21 maart 2025. Sinds hun debuut Staying Out Late (2017) tourden de Dawn Brothers van Hongarije tot Zuid-Afrika, speelden ze op North Sea Jazz en het gerenommeerde Americanafest in Nashville, voorzagen ze het voorprogramma van The Black Keys en de Golden Earring, vergaarden ze een Edison-nominatie én maakten ze dus meerdere albums met het zielsverwante DeWolff.
Na al die avonturen was Alpine Gold (2022) een terugkeer naar de basis – met het feilloos samenspel stevig in de vingers. Die nuchtere koers wordt op Cry Alone voor een deel voortgezet. Maar het verschil zit ‘m in de details: met dezelfde producer (Paul Willemsen) en in dezelfde studio (Electric Monkey) werd in vertrouwde sferen gezocht naar nieuwe sounds. Een Beyoncé-liedje inspireerde het weerbarstig optimisme van het titelnummer. En ook op ‘Do Me Wrong’ en ‘Let It Bleed’ duiken geluiden op uit onverwachte hoeken.